Hogyan működik a szinkronizálás?
Az Android eszközök és a PC/Mac számítógépek között is működik a szinkronizáció. Egyik eszközön módosítunk pl. egy jegyzetet, és a másik eszközön meg fog jelenni. A szinkronizáció egyben mentés is a program internetes adatbázisába, egy privát, nem publikus helyre.
A következő adatok kerülnek szinkronizálásra:
- saját jegyzetek
- saját kommentárok
- saját könyvjelzők
- saját kiemelések
A következő adatok NEM kerülnek szinkronizálásra:
- program beállítások
- nyelvtanulási adatok
- Bibliai elmélkedés adatok
Készülék csere vagy újratelepítés után mi a teendő?
Régi eszközön:
- szinkronizálás.
Majd az új eszközön:
- program letöltése, telepítése,
- majd a modulok letöltése (bibliafordítások, szótárak, stb.) a program letöltés ablakában,
- majd a vásárolt modulok regisztrálása (ill. aktiválása),
- majd szinkronizálás.
Mikor érdemes készíteni biztonsági mentést?
(A szinkronizálást érdemes használni a biztonsági mentés/visszaállítás helyett)
Mivel a mentés automatikus, vagyis minden indításnál a program ellenőrzi, hogy van-e változás a jegyzet, kommentár, stb. adatbázisokban, és ha talál változást, akkor készít egy biztonsági mentést. Akkor érdemes saját mentést készíteni, ha egy állapotot el szeretnénk menteni.
Hogyan tudjuk megőrizni a jegyzeteinket és egyéb adatainkat?
A legegyszerűbb módja az adataink mentésének az automatikus szinkronizáció használata (A szinkronizálást érdemes használni az adatmentés/visszaállítás helyett)
Biztonsági mentés/visszaállítás:
A Biblia program az adatainkról (jegyzet, könyvjelző, stb.) a mentéseket a mobil/tablet alapértelmezett SD kártyájára készíti el, annak a 'BibleDiscovery' nevű könyvtárának a 'backup' nevű alkönyvtárába, amely általában a /sdcard/BibleDiscovery/backup. (A pontos hely meghatározásához segítség, ha a program menüjében a névjegy menüt elindítjuk és kiválasztunk egy tetszőleges modult, mert a program kiírja a modul pontos elhelyezkedését a fájrendszerben.)
Ezt a könyvtárat időnként archiválni kell ill. javasolt! Archiválás lehet pl. számítógépre történő átmásolás (USB kábelen keresztül), de lehet pl. DropBox/Google Drive/stb. fiókba való bemásolás is.
Az archiválás elkészültével meg kell győződni arról, hogy az archiválás sikerült-e. Pl. DropBox archiválásnál felkerültek-e a fájlok a DropBox fiókba.
Hogyan telepítsük át az adatainkat egyik eszközről a másikra? (Pl. telefon csere után)
A legegyszerűbb módja az adataink mentésének az automatikus szinkronizáció használata (A szinkronizálást érdemes használni az adatmentés/visszaállítás helyett)
Először archiválni kell a Biblia program adatait az előbb leírt módon, akkor is, ha az archivált adatokra nem lesz szükség.
Biztonsági mentés/visszaállítás:
- Ha a program egy külső SD kártyán dolgozik: általában elég, ha az SD kártyát egyik eszközből kivesszük és a másikba beletesszük.
- Ha a program egy nem mozdítható SD kártyán dolgozik vagy a program a másik eszközön nem ismeri fel az SD kártya tartalmát: el kell végezni a visszaállítás műveletet.
Hogyan végezzük el a visszaállítást egy korábbi biztonsági mentésből?
(A szinkronizálást érdemes használni a biztonsági mentés/visszaállítás helyett)
Biztonsági mentés/visszaállítás:
A program által használt mentési könyvtárba (amely általában a /sdcard/BibleDiscovery/backup) be kell másolni egy tetszőleges új alkönyvtárba a korábbi mentés fájljait. A programot elindítva, a főmenüből kiválasztva a (biztonsági mentésből való) visszaállítás menüpontot megjelenik egy ablak, amely tartalmazni fogja a könyvtárat is, amelyet vissza szeretnénk állítani. Ki kell választani a képernyőn ezt a könyvtárat és meg kell nyomni a visszaállítás gombot. Így kicseréli a program a jelenlegi adatfájlokat a korábbi mentés fájljaival és elkészül a visszaállítás. Ezután egyszer ki kell lépni a programból, majd újra elindítani a Biblia-Felfedezőt és láthatjuk a korábbi mentés adatait.